Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Remco Irene - WaarBenJij.nu Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Remco Irene - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!!

Door: Co en Irene

Blijf op de hoogte en volg Remco

06 Februari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Na bijna 16 uur vliegen - waarvan 10u nonstop met turbulentie - zijn we dan toch aangekomen in Buenos Aires (BA).

De aankomst op het vliegveld lijkt een beetje op onze ervaringen in New York; afgelegen gate, lange rijen bij de douane, niet al te vrolijke douaniers en de noodzaak van het registreren van een foto en een vingerafdruk.

Omdat het douane-gedeelte vrij lang duurde lagen onze tassen al naast de bagagebelt op de grond, en konden we dus meteen door. Taxi naar ons hotel vrij duur; 400 pesos.

Ons hotel staat in Palermo, een kleine 40min van het vliegveld. Palermo staat bekend als een van de leukste buurten in BA. Er is een oud gedeelte (Viejo) en een wat nieuwer gedeelte (Hollywood), wij kamperen in het laatste. Er zijn vooral veel restaurants, hotels en winkels te vinden. Ons gedeelte lijkt zich vooral in meubels te specialiseren. Voor nu genoeg info, dit staat natuurlijk ook in de Lonely Planet ;-)

Bijzonderheden van de eerste 3 dagen:

- La esquina de Libertad: geweldige 'ruige' jongerenkroeg met twee verdiepingen (tweede is dakterras). hier hebben we een literfles quilermo-bier soldaat gemaakt.

- Las Cabras: hier hebben we het meest lekkere vlees gegeten (tot nu toe). Enorm druk, op een hoek in Palermo Hollywood. Kwaliteit is niet de enige populaire factor; een voorgerecht, fles wijn en twee hoofdgerechten kostten ons hier omgerekend 21,-!

- Evaatje Peron; oftewel evita (don't cry for me...). We hebben haar graf bezocht, elke dag worden er nog steeds verse bloemen geplaatst.

- Het weer; hadden we al gemeld dat het hier 28+ graden is? ;-)

- Het centrum is groots, Dan Telmo is prachtig

- We proberen nog steeds te ontdekken wat "avocado" in het argentijns is...

Next steps:

- Zondag vliegen we naar El Calafate. We verblijven daar in Hospedaje Lautaro.
- Maandag doen we de mini-trekking op de Perito Moreno (gletsjer)
- Dinsdag willen we weer weg, naar El Chalten of naar Bariloche.

Kijk ook even naar de foto's!

x

• 07 Februari 2015 - 19:25

De Arabier:

Je kunt zien dat jullie vlees gegeten hebben. Heerlijk Braziliaanse steak. Hier ook te krijgen, voortreffelijk.
    Veel plezier met het reizen en ik kijk ernaar uit jullie volgende blog te lezen.